Werken met de Witte Roos: de Universele Liefde

Hieronder volgt een artikel geschreven door Sonia over hoe je de Universele Liefde kunt activeren in je eigen leven en in dat van de mensen om je heen.

Het leven is gebaseerd op liefde, de goddelijk liefde, die ook wel de Universele Liefde wordt genoemd. Het symbool voor de Universele Liefde is de Witte Roos. Dit betekent dat alles wat leeft deze liefde in zich draagt. In de huidige fase van de evolutie zijn wij allen op weg deze liefde in onszelf te herkennen en voorrang te geven. Daardoor zullen we uiteindelijk kunnen stellen: het leven is liefde, de mens is liefde en alles wat leeft is liefde. Het leven heeft het dus in zich om ‘paradijselijk’ te worden.

In haar boeken vertelt Sonia Bos hoe het komt dat wij momenteel nog niet aan dit beeld kunnen beantwoorden. Ze legt uit hoe we daar verandering in kunnen brengen door de Universele Liefde, die ook in ons aanwezig is, te leren hanteren. Ze leert ons hoe wij door middel van deze liefde ons lot kunnen herscheppen, waardoor we ons leven, dat in de basis liefde is, ook in de praktijk liefdevol kunnen maken.

Wat doet de Universele Liefde?

De Universele Liefde verzacht ons wezen en verzacht ook lichamelijke pijn. Zij geneest en kan klachten en kwalen opheffen. Zij verzacht ook alle knelpunten en moeilijkheden in ons leven. Want liefde bouwt op, liefde maakt blij, geeft ons vreugde. Zij maakt gelukkig en motiveert ons in het leven te staan. Kortom, zij maakt heel naar lichaam en geest.

Werken met de scheppingskracht

Door middel van Universele Symbolen, die van hogerhand zijn vrijgegeven, kunnen wij heel eenvoudig met de scheppingskracht werken. Wanneer door het visualiseren van een Witte Roos de Universele Liefde zich in ons bewustzijn opbouwt, kunnen we de liefde, de harmonie, de rust, de verzachting en de geneeskracht van de Universele Liefde richten op bijvoorbeeld onze chaos, onze disharmonie, pech, klachten, kwalen en stress. Kortom, op alles wat ons belast, ongelukkig of disharmonieus maakt. En wanneer de pure volmaaktheid, de Universele Liefde, onze onvolmaaktheid raakt, heft deze onvolmaaktheid zich op en transformeert ons leven. Het volmaakt zich en wordt veel liefdevoller. Zo kan elk mens voor zichzelf een beter lot scheppen.

Op universele wijze aan het werk

Wij kunnen de Universele Liefde niet alleen aan het werk zetten voor onszelf, we mogen haar ook richten op situaties van onze medemens. Tevens mogen wij deze liefde richten op de maatschappij, de wereldeconomie, de voortdurende dreiging van oorlog en terrorisme, de honger in de wereld, enzovoort. Daardoor zullen ook deze knelpunten gemakkelijker oplossen.

Wij mogen ontdekken dat wij niet zo machteloos in de wereld staan als we denken. Wij zullen de Universele Liefde als een bondgenoot leren waarderen. En als wij met zijn allen op deze wijze met de scheppingskracht gaan werken, zal er een grote kracht van opbouw over het leven gaan en zal onze toekomst, en die van de wereld, in een veel rooskleuriger perspectief komen te staan.

Wil je in je meditaties ondersteuning met de visualisaties van de Universele Symbolen, zoals de Witte Roos? Onze kaartenset met afbeeldingen van Universele Symbolen met een korte handleiding hoe je deze in je meditatie kunt gebruiken. Deze kaartenset bevat ook de afbeelding van de Witte Roos.